Barnavårdsföreningen

Verkkosivustouudistuksella tärkeälle asialle toimiva näyttämö
BF
BF
BF

Kokonaisvaltainen verkkosivustouudistus takasi Barnavårdsföreningenille toimivat, näyttävät ja ennen kaikkea käyttäjälähtöiset verkkosivut.

Onnistunutta suunnitteluvaihetta pohjustettiin kattavalla tutkimusprojektilla. Käyttäjäryhmien huomiointi varmistettiin suunnittelun aikana yhteiskehittämisen työpajoilla ja laadukkailla käyttäjälähtöisillä suunnittelumenetelmillä.

Taustatutkimus: analytiikka ja kävijäkysely projektin kivijalkana

Projektin alussa suoritettiin kattava tutkimusvaihe. Tutkimusvaiheen aikana vanhalta verkkosivustolta kerätty data yhdistettiin verkkosivustolla pidetystä kävijäkyselystä saatuihin vastauksiin. Seurantajakson aikana Google Analyticsista saatavilla oleva tieto rinnastettiin lämpökarttoihin, joilla kävijöiden liikehdintää yksittäisillä näkymillä pystyttiin seuraamaan. Tämän numeraalisen ja visuaalisen datan tueksi kävijäkyselyllä haettiin suoria mielipiteitä kävijöiltä vanhan verkkosivuston toimivuudesta ja kipukohdista. Kyselyn avulla saatiin myös arvokasta palautetta sivuston kävijäryhmistä ja niiden volyymeista.

Käyttäjäryhmät, persoonat ja rakennesuunnittelu

Käyttäjäryhmät, persoonat ja rakennesuunnittelu

Projetkin aikana Barnavårdsföreningenin verkkosivuston rakenne uudistettiin täysin. Vanhan sivuston rakenne pilkottiin useaan osaan ja jaoteltiin kävijäryhmiä parhaiten palvelevaksi kokonaisuudeksi.

Miten uusi rakenne syntyi?

Hyödyntämällä tukimusvaiheesta opittua, muodostettiin yhteisissä työpajoissa verkkosivuston tärkeimmät käyttäjäryhmät ja käyttäjäpersoonat. Varmistaaksemme eri palvelujen ja kohderyhmien tarkemman huomioinnin, osallistutettiin työpajoihin Barnavårdsföreningen henkilöstöä eri osastoilta.

Tutkimuksesta ja työpajoista syntynyt materiaali toimi projektin aikana punaisena lankana rakenne- ja käyttöliittymäsuunnittelussa. Materiaali toimi projektin aikana myös sisällönsyötön ohjenuorana; millaista tietoa pitäisi missäkin paikassa kävijälle esittää. Rakennesuunnittelussa päätökset nojattiin tutkimuksessa ja työpajoissa muodostettuun käsitykseen kävijäryhmien tarpeista ja toiveista yhdistettynä Barnavårdsföreningenin viestinnällisiin tavoitteisiin.

Käyttäjälähtöisiä verkkosivustouudistuksia vuodesta 2005 Lue lisää palveluistamme
Yhteinen sävel löytyi heti projektin alussa. Suunnitelmien laatiminen ja aikataulussa pysyminen toimi moitteettomasti läpi koko projektin. Verkkosivu-uudistus tarjosi meille hyviä ratkaisuja ja olemme sen myötä kehittäneet myös muita työmenetelmiä palvellaksemme asiakkaitamme paremmin. Olemme todella tyytyväisiä Site Logicilta saamaamme palveluun! BF:n viestintäpäällikkö Anna Alenius

Ota yhteyttä

Kysy lisää tai ehdota veloituksetonta tapaamisaikaa asiantuntijamme kanssa.

Katsothan tästä, miten käsittelemme henkilötietojasi.

Markus Kareinen
Markus Kareinen Myynti, suunnittelu, projektit
Muiden henkilöiden yhteystiedot