Verkkopalvelun optimointi & kehitys

Toiminnan kehittäminen ilman mittaamista, on kuin ennustuspallolla leikkimistä

Miksi optimoida ja kehittää?

Panostukset digitaaliseen markkinointiin valuvat hukkaan, jos verkkopalveluun johdettu kävijäliikenne ei johda tuloksiin. Optimointia ja kehittämistä kannattaa tehdä myös muutenkin, kuin vain kaupallisten tarkoitusperien takia. Paremman käyttäjäkokemuksen tarjoaminen kohderyhmällesi luo myönteisempiä mielikuvia sinusta toimijana ja sitouttaa sidosryhmiäsi.

Esimerkki optimoinnista

Oletetaan että alkutilanteessa 1000 uutta kävijää verkkosivulle mainonnan kautta maksaa 100 euroa ja tästä kävijämäärästä 10 ihmistä (1%) tekee 30 euron keskimääräisen ostoksen (myynti yhteensä 300 euroa). Seuraavaksi kävijöiden käyttäymistä tutkimalla saadaan lisätietoja ostotapahtumasta ja sen etenemisestä, jolloin tunnistetaan erilaisia pullonkauloja ja kehityskohteita asiakaskokemuksen sekä myynnin parantamiseksi. Kehityskohteiden tunnistamisen jälkeen ei luoteta ennustuspalloon, vaan testataan ja verrataan uusien ratkaisujen tuloksia vanhaan. Optimoinnin lopputuloksena 1000 kävijästä 20 ihmistä (2%) saadaan tekemään 45 euron arvosta ostoksia (myynti yhteensä 900 euroa), eli optimoinnin avulla kokonaistulos kolminkertaistuu ilman lisäpanostuksia kävijähankintaan.

Optimointi- ja kehityspalvelumme

Menestyminen verkossa edellyttää järjestelmällistä tuloksien mittaamista, analysointia ja uusien ratkaisujen testaamista.  Tarjoamme verkkopalvelun optimointia ja kehittämistä jatkuvana palveluna. Keräämme käyttäjätietoa ja analysoimme käyttäytymistä erilaisilla täsmätyökaluilla. Syvällisemmän käyttäjäymmärryksen perusteella suunnittelemme uusia ratkaisuja testattavaksi. Mikäli uusi ratkaisu osoittautuu paremmaksi kuin vanha, otamme sen käyttöön.

Miten toimimme

Toimintamallimme verkkopalvelun optimoimiseksi ja kehittämiseksi on iteratiivinen; etenemme sovituissa sykleissä mitaten, analysoiden, testaten ja kehittäen palvelua paremmaksi. Käymme säännöllisissä tapaamisissa yhdessä läpi tuloksia, kehityskohteita ja ratkaisuja. Optimointi- ja kehityspalvelumme voidaan irtisanoa veloituksetta koska tahansa.

Erikoisosaaminen
  • Konversio-optimointi
  • Käytettävyys
  • Analytiikka
  • Digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Kysy lisää tai ehdota veloituksetonta tapaamisaikaa asiantuntijamme kanssa.

Katsothan tästä, miten käsittelemme henkilötietojasi.

Pekka Turpeinen
Pekka Turpeinen Myynti, suunnittelu, projektit
Muiden henkilöiden yhteystiedot